Libros
URI permanente para esta colecciónhttp://10.0.96.45:4000/handle/11056/15197
Examinar
Examinando Libros por Materia "ADQUISICIÓN DE SEGUNDO LENGUAJE"
Mostrando 1 - 6 de 6
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Approche contextuelle des pratiques interactionnelles et des représentations professorales dans l'enseignement du FLE en milieu alloglotte : le cas de l'Université Nationale(Université de Genève, 2020-03-27) Solano Rojas, Mariana; Gajo, LaurentCette thèse s’inscrit dans le champ émergent de la didactique contextualisée des langues et propose une analyse des effets du contexte sur les pratiques didactiques en classe de français langue étrangère (FLE). Cette étude s’appuie sur des outils analytiques issus de deux disciplines connexes : la linguistique, pour l’analyse de l’interaction en classe et des représentations sociales des enseignants, ainsi que les sciences de l’éducation, pour l’analyse de l’activité dans un contexte particulier, celui de l’enseignement du FLE à l’Université Nationale du Costa Rica.Ítem De la idea a la palabra. Adquisición de la temporalidad y las estructuras textuales en lengua extranjera(Universidad Nacional, Costa Rica, 2015) AGUILAR, ALMA; Tomcsanyi, JudithÍtem Discovering grammar through corpus I(2022-07-15) Guzmán Arce, Natin Gerardo; Ramírez Acosta, Jimmy; Rodríguez Salazar, SoniaThe book Discovering Grammar Through Corpus I is intended to help students understand basic grammar topics through an inductive approach. This book has been designed to be used with the Corpus of Contemporary American English COCA which is a growing 560-million-word Corpus that depicts language as it is used naturally. This book is organized into three content units that are made up of mini-lessons. These units focus on the specific topics of: nouns, adjectives, and adverbs.Ítem Discovering grammar through corpus II(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022-03-15) Ramírez Acosta, Jimmy; Guzmán Arce, Natin Gerardo; Rodríguez Salazar, SoniaThe book Discovering Grammar Through Corpus II is intended to help students understand basic grammar topics through on an inductive approach. This book has been designed to be used with the Corpus of Contemporary American English COCA which is a growing 560-million-word Corpus that depicts language as it is used naturally. This book is organized into two content units that are made up by mini lessons. These units focus on the specific topics of: verb tenses, vocabulary, writing patterns and punctuation.Ítem Español como segunda lengua : prácticas gramáticales y vocabulario(Universidad Nacional, Costa Rica, 2001) Herrera Morera, Guisselle; Urbina Vargas, María SoledadÍtem Hábitos de lectura de estudiantes de lengua extrajera(Universidad Nacional, Costa Rica, 2019) Smith, AndrewSe plantean algunos de los más importantes aspectos en la formación universitaria: el papel y el grado de eficacia de la lectura. Su autor desarrolla un minucioso análisis de los hábitos de lectura en estudiantes de lenguas extranjeras, distinguiendo variantes significativas que determinan los resultados de la investigación: edad, género, formación previa, e incluso particulares nociones de la lectura misma.