• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Sede Regional Brunca
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Sede Regional Brunca
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Google Classroom: An Effective Virtual Platform to Teach Writing in an EFL Composition Course

    Thumbnail
    View/Open
    14538-52983-1-PB.pdf (244.0Kb)
    Date
    2019-01
    Author
    Brand Fonseca, Kevin Armando
    Soto Peralta, Federico
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    In the face of globalization, information communication technologies (ICTs) play a paramount role in the teaching and learning of foreign languages. This action-research was conducted with a group of sophomore students enrolled in the course Composition at Universidad Nacional, Coto Campus. The study required the administration of two surveys prior to and after the implementation of Google Classroom (GC) as an educational platform to assist students during their learning process of the course. The research was aimed at revealing the students’ use ICTs to practice their writing skill outside the classroom and analyzing the impact of GC in the development of the students writing skill out of the school environment. The findings exposed that the use of this platform brings about benefits that allow students and teachers to ease the teaching and learning of writing. Students also expressed that they practice their writing mainly for both academic and non-academic purposes in an engaging attractive space; lastly, students and researchers pointed out that the experience using GC was more satisfactory than other platforms.
     
    Ante la globalización, las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) juegan un papel primordial en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas extranjeras. Esta investigación-acción se llevó a cabo con un grupo de estudiantes de segundo año inscritos en el curso de Composición de la Universidad Nacional, Campus Coto. El estudio requirió la administración de dos encuestas antes y después de la implementación de Google Classroom (GC) como plataforma educativa para ayudar a los estudiantes durante su proceso de aprendizaje del curso. La investigación tuvo como objetivo revelar el uso de las TIC por parte de los estudiantes para practicar su habilidad de escritura fuera del aula y analizar el impacto de GC en el desarrollo de la habilidad de escritura de los estudiantes fuera del entorno escolar. Los resultados expusieron que el uso de esta plataforma aporta beneficios que permiten a los estudiantes y a los profesores facilitar la enseñanza y el aprendizaje de la escritura. Los estudiantes también expresaron que practican su escritura principalmente con fines académicos y no académicos en un espacio atractivo; por último, los estudiantes y los investigadores señalaron que la experiencia de usar GC fue más satisfactoria que otras plataformas.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11056/18833
    Collections
    • Artículos científicos [60]

    Repositorio Académico Institucional de la Universidad Nacional de Costa Rica. Creado con DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace. Tema basado en Mirage2 de ATMIRE..
    Sitio Web UNA | Portal de Revistas Académicas | Aviso Legal | Contact Us | Send Feedback
    Repositorio Institucional - UNA
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_procedencexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_rightsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_procedencexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_rights

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Google Analytics Statistics

    Repositorio Académico Institucional de la Universidad Nacional de Costa Rica. Creado con DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace. Tema basado en Mirage2 de ATMIRE..
    Sitio Web UNA | Portal de Revistas Académicas | Aviso Legal | Contact Us | Send Feedback
    Repositorio Institucional - UNA