Now showing items 1-5 of 5

    • Code-Switching in the EFL Classroom: Friend or Foe? 

      Araya Ríos, Jacqueline; Espinoza Campos, Jorge Luis (Universidad Nacional, Costa Rica, 2013)
      Al comunicarse, las personas bilingües tienden a ir de un idioma al otro debido a diferentes factores, tales como la comodidad, la negociación de significados, la adaptación mutua y la búsqueda de una mejor comprensión. ...
    • How to Help EFL Beginner Students to Communicate Fluently 

      Espinoza Campos, Jorge Luis (Universidad Nacional, Costa Rica, 2014)
      Resulta siempre difícil lograr que los estudiantes debutantes pierdan el miedo a hablar inglés, debido a diferentes factores como falta de confianza, inseguridad, desmotivación y temor. Sin embargo, los estudiantes necesitan ...
    • The importance of developing our teaching philosophy as EFL professionals 

      Espinoza Campos, Jorge Luis (Universidad Nacional, Costa Rica, 2010)
      Creating our own teaching philosophy is an innovative practice and it should be a meaningful part of ourselves as language teachers since it states our learning experiences, goals, beliefs, level of professionalism and ...
    • The Role of Facebook in Foreign Language Learning 

      Araya Ríos, Jacqueline; Espinoza Campos, Jorge Luis (Universidad Nacional, Costa Rica, 2014)
      Recently, the way languages are learned has been greatly influenced by technology. Both learners and professors are exposed to the Internet daily, so they can take advantage of it to teach and learn a foreign language. For ...
    • The Use of Technological Tools in the EFL Class 

      Bonilla Lynch, Alvaro; Espinoza Campos, Jorge Luis (Universidad Nacional, Costa Rica, 2014)