Search
Now showing items 1-10 of 10
Errors Middle School Students Make When Performing Mathematical Modelling Tasks
(Lutheran University of Brazil, 2021-04)
Background: In Costa Rica, since 2012, schoolchildren have been trained in
modelling as a fundamental part of the educational curriculum. Objectives: To identify
and characterise errors incurred by a group of secondary ...
Conocimiento pedagógico que pone en práctica un profesor de Matemática al enseñar los conceptos básicos de función en Educación Secundaria
This work characterizes the Pedagogical Knowledge of Content used by a Mathematics teacher in their teaching practice when teaching the basic concepts of function. It is based on the model of Mathematical Knowledge for ...
Ejercicios de la Olimpiada Costarricense de Matemática como herramienta para abordar la resolución de problemas en secundaria.
This communication exposes the usefulness of the exercises of the Costa Rican Mathematics Olympiad in secondary school (OLCOMA), as a resource so that teachers can take examples to address problem solving in secondary ...
Indicadores para valorar la calidad de la enseñanza en Matemática
In the last decade some difficulties have been detected in the teaching and learning of mathematics in Costa Rica. This is evidenced, for example, by the results in the Baccalaureate tests and the diagnosis made to Secondary ...
Evaluation by a teacher of the suitability of her mathematics class
(Universidad de Sao Paulo, 2019)
Evaluation of teaching practice is a necessary task to improve the teaching and learning
processes. The purpose of this study is to analyze the assessments made by a Mathematics
in-service teacher when she observed a ...
Una Manera Sencilla para Probar un Teorema de Geometría Analítica
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2015)
La razón de esta propuesta, está fundamentada en brindar una exposición simple de una prueba de un teorema de geometría analítica, utilizado por nuestros estudiantes en la educación media y la educación media superior. Mi ...
Concepciones sobre modelización matemática que manifiesta un grupo de docentes de educación secundaria del circuito 07 de la Dirección Regional de Educación de Heredia, Costa Rica
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2022-01)
Para el fin de esta investigación se considerará, como la población, docentes de matemática del sistema formal público diurno del Circuito 07 de la Dirección Regional de Educación de Heredia, Costa Rica, tomando en cuenta ...
Áreas prioritarias para la capacitación de los docentes de la matemática en enseñanza media
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2003)
Por medio de la opinión de un grupo de 171 profesores de matemática en Enseñanza Media de la Región Central de Costa Rica, el presente artículo determina las áreas prioritarias para la capacitación de docentes en esta ...
Identification of characteristics of didactic and meta-didactic mathematical knowledge of novice and expert teachers when reflecting on class episodes
(Sriwijaya University, 2023-02-19)
This article describes the didactic analysis carried out by an expert teacher and a novice teacher, based on the didactic suitability criteria (DSC) of the Onto Semiotic Approach (OSA) when analyzing episodes of a high ...
Caracterización, mediante el empleo del EOS, de elementos que futuros docentes de matemáticas consideran en la planificación, ejecución y reformulación de una clase de geometría para secundaria
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2023)
Caracterizar la planificación, ejecución y reformulación de una clase de geometría para secundaria, realizada por futuros docentes de matemáticas, con la estrategia Microteaching Lesson Study, utilizando los criterios de ...