Artículos científicos
URI permanente para esta colecciónhttp://10.0.96.45:4000/handle/11056/14843
Examinar
Examinando Artículos científicos por browse.metadata.rights "Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States"
Mostrando 1 - 2 de 2
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Considering the use of hot potatoes in reading comprehension, autonomy in TEFL, and learning styles(Universidad de Costa Rica, 2014-06-25) Zúñiga Vargas, Juan Pablo; Seravalli Monge, GianninaThis article describes the possibility of using the authoring tool called “Hot Potatoes” as a valuable resource in the design of customized exercises and didactic units for reading comprehension courses. In so doing, the authors will also consider the construct of autonomy in the Teaching English as a Foreign Language (TEFL). Specifically, the authors will refer to learner autonomy as a desirable characteristic in students in the formative process of developing their reading skills. In addition, teacher autonomy, a frequently forgotten facet of autonomy, will be discussed. Learning styles and their connection with reading comprehension will also be considered. Finally, the authors will describe some generalities about the teaching of reading, the basic features of “Hot Potatoes,” and some practical ideas about how to use this software in reading comprehension courses.Ítem Métodos para la enseñanza de idiomas: no hay nada nuevo bajo el sol, ¿O sí?(Ensayos pedagógicos, vol.10 (2), pp.61-81, 2015-12-07) Zúñiga Vargas, Juan PabloEste ensayo tiene como objetivo problematizar la posible dirección que seguirá el campo de la enseñanza de idiomas en el siglo XXI. Para tal fin, se describirán nueve parámetros metodológicos para la conceptualización de todo método para la enseñanza de idiomas, se reflexionará sobre la imposibilidad de designar el mejor método para la enseñanza de idiomas, se discutirá el concepto de la condición postmétodos y sus diez macro- estrategias para la enseñanza de idiomas junto con los desafíos para su puesta en práctica, se hará referencia a una propuesta minimalista para la enseñanza de idiomas y finalmente se analizará el fenómeno actual de la práctica definida por el libro de texto.