Artículo científico
URI permanente para esta colecciónhttp://10.0.96.45:4000/handle/11056/14650
Examinar
Examinando Artículo científico por browse.metadata.procedence "Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje"
Mostrando 1 - 2 de 2
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Implementation of Oral Production Activities through Remote Learning: A Case Study of EFL Students at Universidad Nacional, Costa Rica(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022) Carranza, Priscilla; Tapia , CarolinaDuring the school year 2020, as in many other educational settings, classes at Universidad Nacional (UNA), Costa Rica, had to be rapidly transformed and adapted so that the pedagogical mediation process could be changed from the traditional face-to-face or in-class sessions to remote learning. This process, certainly, posed varied challenges in terms of the mediation process and technology-related issues, which had to be addressed efficiently in order to guarantee access to education. In this regard, this article is based on the experience lived with two groups of students taking English as a Foreign Language (EFL) in the course of English II (during the II term of 2020), at Campus Omar Dengo, Heredia, which were taught through remote learning. For this qualitative research, data were collected by means of a closed and open-ended questionnaire in which information related to the oral-production activities implemented during classes was gathered. This instrumental case study concludes with three main statements about the implementation of oral-production tasks: a) planning, b) scaffolding, and c) feedback.Ítem Prácticas probadas e implementadas en la ejecución del Compromiso de Mejoramiento de la carrera de Enseñanza del Inglés de la Universidad Nacional en tiempos de pandemia(Universidad Estatal a Distancia, 2023) Murillo Quesada, Laura; Giangiulio Lobo, Alejandra; Vargas Barquero, Vivian; Rodríguez Araya, EmilenaEste artículo sistematiza los logros y las oportunidades de mejora implementadas en la ejecución del Compromiso de Mejoramiento del Bachillerato en la Enseñanza del Inglés de la Universidad Nacional, campus Omar Dengo, durante los años 2019 y 2020, tras su segunda reacreditación por SINAES en 2019. Se presenta una selección de prácticas probadas en los componentes de plan de estudios, personal académico, desempeño estudiantil y graduados, en un contexto mixto de presencialidad y presencialidad remota. Debido a la emergencia sanitaria ocasionada por la pandemia de la COVID-19, se realizaron ajustes y modificaciones al plan de trabajo, y de esta forma se pudo gestionar y ejecutar las actividades programadas, para mantener las normas de calidad de la carrera.