Impacto en el proceso de enseñanza y aprendizaje de las Matemáticas al implementar el teatro como recurso didáctico en el tema de radicales para noveno año
View/ Open
Date
2016Author
Claudio Gutiérrez, Grethel
Rodríguez Alfaro, Yessenia
Metadata
Show full item recordAbstract
Analiza el impacto en el proceso de enseñanza y aprendizaje de las Matemáticas al implementar el Teatro como recurso didáctico en el tema de radicales para noveno año. El método de investigación que se desarrolla, es el semiexperimental. La investigación se lleva a cabo en un colegio público, diurno y académico del circuito 04 de Alajuela, en el que labora una de las investigadoras. Para la recolección de los datos se utilizan la observación, la entrevista en profundidad, el mapa conceptual, el cuestionario, el diario reflexivo y los talleres. It analyzes the impact on the teaching and learning process of Mathematics when implementing the Theater as a didactic resource on the subject of radicals for the ninth year. The research method that is developed is semi-experimental. The investigation is carried out in a public, daytime and academic school of circuit 04 of Alajuela, where one of the researchers works. For data collection, observation, in-depth interview, concept map, questionnaire, reflective diary and workshops are used.
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Grit and academic performance of costa rican university students
Rodríguez Chaves, José David; Chaves Carballo, Olga (Universidad Nacional (Costa Rica). Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje, 2019-08-10)This qualitative, exploratory study inquired how students’ grit, the ability to persevere and to have passion for long-term goals, helps them achieve their main objectives in the field of EFL. The participants were 62 ... -
An action plan to provide learners with balanced input in EFL classrooms
Calderón Rodríguez, Edson Enrique; Rivera Mena, Safiro; Vargas Barboza, Cristina Melissa (II Congreso Internacional de Lingüística Aplicada CONLA UNA, 2015)A través del tiempo, se han dado opiniones varias relacionadas con la forma en que los estudiantes reciben la información durante las clases de inglés y si esta información es transmitida de tal manera que los alumnos ... -
Professionalism in Foreign Language Teaching: An Everlasting Challenge
Rodríguez Chaves, José David; Chaves Carballo, Olga (Universidad de Costa Rica, 2018)This qualitative, exploratory study is aimed at inquiring the issue of professionalism of university English language professors. Previous research indicates that professionalism in English Language Teaching (ELT) ...