Show simple item record

dc.contributor.authorAraya Ríos, Jacqueline
dc.contributor.authorGamboa Sánchez, Beatriz
dc.date.accessioned2021-05-31T15:13:58Z
dc.date.available2021-05-31T15:13:58Z
dc.date.issued2019-09-12
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/19801
dc.description.abstractAn important part of learning a language is acquiring vocabulary in or-der to apply it to the other aspects that are studied. Language teach-ers can aid students in upgrading their lexical information by using strategies that will focus their attention on meaning. Lexical learning should be a constructive process focused on finding out the meaning. As students advance from one level to another in their language learning, they will expand the amount of words they understand and use. They will also broaden the amount of information they have of a particular word. Consequently, this increases their ability to communicate when it is integrated with the structures they have also learned. In this regards, Teichroew proposed that “vocabulary knowledge can best be represented as a continuum with the initial stage being recognition and the final one production” (as cited in Gass and Selinker, 2008, p. 452). ESL teachers usually employ different strategies for lexicon learning in and outside the classroom. This article discusses the role of false cognates, affixation, and the context as key vocabulary learning strategies that may enhance the learner’s competence in L2.es_ES
dc.description.abstractUna parte importante del aprendizaje de un idioma es la adquisición de vocabulario, para aplicarlo a los demás aspectos que se estudian. Los profesores de idiomas pueden ayudar a los estudiantes a mejorar su conocimiento léxico utilizando estrategias que enfocan su atención en el significado. La adquisición de vocabulario debe ser un proceso constructivo centrado en descubrir el significado de los vocablos. Al avanzar de un nivel a otro en el aprendizaje de la lengua, el estudiante no solo ampliará el número de palabras que comprende y utiliza, sino también la cantidad de información que tiene de una pala-bra en particular. En consecuencia, incrementará su capacidad de comunicación cuando integre el léxico adquirido con las estructuras que ha aprendido. Al respecto, Teichroew propone que "vocabulary knowledge can best be represented as a continuum with the initial stage being recognition and the final one production" (citado en Gass y Selinker, 2008, p. 452). Los docentes de ESL suelen recurrir a diferentes estrategias para aprender léxico dentro y fuera del aula. En este artículo se analiza el papel que desempeñan los falsos amigos, la afijación y el contexto como estrategias clave de adquisición léxica que pueden mejorar la competencia del aprendiente de L2.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPortal de Revistas Académicas UCRes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas no.30 285-304 2019es_ES
dc.subjectVOCABULARIOes_ES
dc.subjectLÉXICOes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectADQUISICIÓN DE SEGUNDO LENGUAJEes_ES
dc.subjectVOCABULARYes_ES
dc.subjectLEXICONes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectSECOND LANGUAGE ACQUISITIONes_ES
dc.titleStrategies for learning vocabulary in and outside the classroomes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Pérez Zeledónes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto