Show simple item record

dc.contributor.authorBrand Fonseca, Kevin Armando
dc.contributor.authorFallas Escobar, Christian
dc.date.accessioned2021-02-02T22:06:13Z
dc.date.available2021-02-02T22:06:13Z
dc.date.issued2018-03
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18835
dc.description.abstractIn this paper, we scrutinize the extent to which authorities and profes-sors from the Coto Campus, Brunca Extension, have orchestrated efforts to ensure the successful implementation of the Quinquennial Plan for the Indigenous Peoples in Costa Rica (QPIP). We focus on examining the experiences of three Gnöbe students enrolled in the B.A. in English Teaching offered at the Coto Campus and on analyzing the perceptions of professors and the administration regarding the implementation of the QPIP. Data collected by means of interviews, questionnaires and focus groups suggest that the objectives of the QPIP have been only partially met and that further efforts are needed to ensure its successful imple-mentation. We finish this paper by translating the students’, professors’ and administration’s concerns into concrete suggestions geared towards securing the success of the QPIP.es_ES
dc.description.abstractEn este trabajo se examina el grado en que las autoridades y los profesores del Campus Coto, Extensión Brunca, han orquestado esfuerzos para asegurar la implementación exitosa del Plan Quinquenal para los Pueblos Indígenas en Costa Rica (QPIP). Nos centramos en examinar las experiencias de tres estudiantes Gnöbe matriculados en la Licenciatura en Enseñanza del Inglés ofrecida en el Campus Coto y en analizar las percepciones de los profesores y de la administración sobre la implementación del QPIP. Los datos recogidos mediante entrevistas, cuestionarios y grupos de discusión sugieren que los objetivos del QPIP sólo se han cumplido parcialmente y que es necesario realizar más esfuerzos para asegurar su implementación exitosa. Terminamos este documento traduciendo las preocupaciones de los estudiantes, los profesores y la administración en sugerencias concretas orientadas a garantizar el éxito del QPIP.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.source[Revista de Lenguas Modernas] [29][1]: [175]-[195] [2018]es_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINDÍGENASes_ES
dc.subjectPEDAGOGÍA CRÍTICAes_ES
dc.subjectLANGUAGE TRAININGes_ES
dc.subjectINDIGENOUSes_ES
dc.subjectCRITICAL PEDAGOGYes_ES
dc.titleChallenges facing Gnöbe English Teaching Majors: An Exploration of the Quinquennial Plan for the Indigenous Peopleses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Cotoes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto