Show simple item record

dc.contributor.authorBarrantes, Lena
dc.contributor.authorOlivares, Cinthya
dc.date.accessioned2020-09-23T19:36:01Z
dc.date.available2020-09-23T19:36:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18238
dc.identifier.urihttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/13926
dc.description.abstractLearner autonomy in the English as a Foreign Language (EFL) class-room involves conscious, reflective decisions and explicit procedures from students. When students participate actively, the process of internalizing the language becomes more meaningful since long-lasting linguistic goals are attained. This study investigates the role of learner autonomy and some possible consequences on achievement in a sample of six students in the English Teaching Major at UNA, Brunca extension. The data of the subjects were garnered through artifact collection (students’ grades) and two questionnaires which were directed toward obtaining personal insights regarding learning situations and the subjects’ autonomy.es_ES
dc.description.abstractLa autonomía del aprendiente en la clase de un idioma extranjero involucra decisiones reflexivas y conscientes así como también procedimientos explíci-tos por parte del estudiante. Cuando los estudiantes participan activamente, el proceso de internalización del lenguaje se vuelve más significativo puesto que ellos pueden lograr metas lingüísticas más duraderas. Este estudio investiga el papel de la autonomía del aprendiente y algunas posibles consecuencias en el rendimiento académico en una muestra de seis estudiantes de la carrera de la Enseñanza del Inglés en la Universidad Nacional, Sede Regional Brunca. La información de los sujetos fue obtenida por medio de la recolección de artefactos (las calificaciones de los estudiantes) y dos cuestionarios dirigidos hacia la obtención de impresiones personales acerca de sus situaciones de aprendizaje y la autonomía de los sujetos.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas no.19 325-343 2013es_ES
dc.subjectAUTONOMÍA EN LA EDUCACIÓNes_ES
dc.subjectRENDIMIENTO ACADEMICOes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectESTRATEGIAS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectAUTONOMY IN EDUCATIONes_ES
dc.subjectACADEMIC PERFORMANCEes_ES
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectTEACHING STRATEGIESes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.titleA closer look into learner autonomy in the EFL classroomes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Pérez Zeledónes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto