Show simple item record

dc.contributor.authorHerra Castro, Ernesto
dc.date.accessioned2020-08-04T21:34:44Z
dc.date.available2020-08-04T21:34:44Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.issn2215-2997
dc.identifier.otherhttps://www.revistas.una.ac.cr/index.php/abra/article/view/8305/9359
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/17807
dc.description.abstractDiscute respecto de la lógica y el orden vertical de dominio contenido en la modernidad y de su expresión concreta en la dinámica educativa costarricense. Muestra la tensión existente entre educación formal y las posibilidades de libertad y desconexión al orden impuesto en la modernidad que busca y propicia la educación popular. Lo anterior se hace con base en la experiencia del proyecto “Alfabetización crítica en la cultura escolar: Sociedad y Derechos Humanos” en la provincia de Guanacaste.es_ES
dc.description.abstractThe author discusses the logic and the domain’s vertical order in modernity, as well as its concrete expression in the Costa Rican educational dynamics. The paper shows the existing tension between formal education and the possible freedom and detachment from the imposed order in modernity pursued and promoted by popular education. This is done based on the project entitled “Critical Literacy in School Culture: Society and Human Rights” executed in Guanacaste.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherEditorial de la Universidad Nacionales_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRevista ABRA Vol. 36, No. 52, p. 1-15es_ES
dc.subjectCOSTA RICAes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectEDUCATIONes_ES
dc.subjectMODERNIDADes_ES
dc.subjectMODERNITYes_ES
dc.subjectEXTRACCIÓN MINERALes_ES
dc.subjectMINERAL EXTRACTIONes_ES
dc.subjectEXCLUSIÓN EDUCATIVAes_ES
dc.subjectEDUCATIONAL EXCLUSIONes_ES
dc.subjectGUANACASTEes_ES
dc.subjectCOLONIALIDADes_ES
dc.subjectCOLONIALITYes_ES
dc.titleEducación formal/educación popular: Dinámicas de adaptación y resistencia a la modernidad. Experiencia recorrida en la provincia de Guanacaste, Costa Rica (2012-2013)es_ES
dc.title.alternativeFormal education/popular education: dynamics regarding adaptation and resistance to modernity. Experience studied in the province of Guanacaste, Costa Rica (2012-2013)es_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Sociologíaes_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15359/abra.36-52.2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto