Logotipo del repositorio
 

An assessment of anticompetitive conduct in the supermarkets sector in Costa Rica

Fecha

2016-09-30

Autores

Miranda Montes, Donald
Arce Alvarado, Randall
Zúñiga Arias, Guillermo

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Elgaronline.com

Resumen

The studies were based on the assumption, common to all advocates of competition policy, that a workably competitive marketplace is achievable where private impediments to competition are removed and that government intervention to that end may both be necessary and possible. The book thus also discusses the types of intervention and representation that the competition authorities could make in each case, including both direct interventions aimed at correcting market failings and other measures intended to empower the authorities within their respective national governance systems.
Los estudios se basaron en el supuesto, común a todos los defensores de la política de la competencia, de que es posible lograr un mercado competitivo y viable cuando se eliminan los impedimentos privados a la competencia y de que la intervención pública a tal fin puede ser necesaria y posible. Así pues, en el libro también se examinan los tipos de intervención y representación que las autoridades de la competencia podrían hacer en cada caso, incluidas tanto las intervenciones directas destinadas a corregir las deficiencias del mercado como otras medidas destinadas a empoderar a las autoridades dentro de sus respectivos sistemas nacionales de gobernanza.

Descripción

Palabras clave

COMERCIO, CONSUMIDORES, SUPERMERCADOS, COMPETITIVIDAD, COMMERCE, CONSUMER, SUPERMARKETS, COMPETITIVENESS, COSTA RICA

Citación