El reconocimiento de las identidades educativas en la construcción del proyecto de escuela
Date
2010Author
Dobles Trejos, Cecilia
Hernandez, Dora
León Arce, Heidy
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente artículo recoge las ideas centrales construidas durante un proceso de investigación
que permitió una aproximación al estudio de la construcción de las identidades escolares. El abordaje
que se realiza parte, no solamente de un análisis sobre la forma como se construyen y se articulan las
identidades convergentes en la dinámica de una institución educativa y su relación con la propuesta
educativa nacional, sino de la identificación, a partir de ese análisis, de algunas posibles líneas de acción
en torno a la formación de profesionales en educación. This article collects the main ideas constructed during a research process that allowed an
approach to the study of the construction of school identities. The approach undertaken starts off not
only from an analysis of the way in which the identities that converge in the dynamics of an educational
institution and their relationship with the national educational proposal are constructed and articulated,
but also the identification, starting from that analysis, of some possible lines of action on the formation
of education professionals.
Collections
The following license files are associated with this item: