Show simple item record

dc.contributor.authorAltamirano, Jorge
dc.contributor.authorNavarro Godínez, Manuel
dc.date.accessioned2022-06-02T18:32:31Z
dc.date.available2022-06-02T18:32:31Z
dc.date.issued2016-06-29
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/23164
dc.description.abstractIn this article, we explore the methodology that an EFL teacher devel- oped for his students during their teaching-learning process in order to improve the academic achievement of the students for the National- High-School-Graduation Examination (Bachillerato Exam) in the coming years. This study was conducted at public high school from Buenos Aires, Puntarenas and was addressed to one-eleventh-grade group. Based on the research findings, we intended to coach the teacher and to advise him about the plausible methodological line he might follow in terms of techniques, strategies, and skills in order to have his students increase their academic achievement for passing the National-High-School-Graduation Exam in the future.es_ES
dc.description.abstractEn este artículo, exploramos la metodología empleada por un docente de inglés durante el proceso de enseñanza y aprendizaje, con el propósito de mejorar el rendimiento académico de sus discentes para el examen de inglés de bachillerato en los años venideros. El estudio se desarrolló al eliminar la posible dirección metodológica que el docente podría usar en clase para que los estudiantes puedan mejorar el rendimiento académico y aprobar el examen de inglés de bachillerato. Contempló un grupo de 19 estudiantes de undécimo nivel de un colegio público de Buenos Aires de Puntarenas. Según los resultados obtenidos, los investigadores ofrecieron capacitación metodológica y retroalimentación.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherPortal de revistas académicas de la Universidad de Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas No.25 181-197 2016es_ES
dc.subjectMÉTODOS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectRENDIMIENTO ACADÉMICOes_ES
dc.subjectCOMPRENSIÓN DE LECTURAes_ES
dc.subjectENSEÑANZAes_ES
dc.subjectESTRATEGIAS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectAPTITUDESes_ES
dc.subjectTEACHING METHODSes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectACADEMIC ACHIEVEMENTes_ES
dc.subjectREADING COMPREHENSIONes_ES
dc.subjectTEACHINGes_ES
dc.subjectTEACHING STRATEGIESes_ES
dc.subjectSKILLSes_ES
dc.titleInto the Reading Methodology of an EFL Teacher: A Way to Improve the Students’ Academic Achievement for the National-High-School-Graduation Examinationes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Pérez Zeledónes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto