Show simple item record

dc.contributor.advisorVargas Zúñiga, Juan Pablo
dc.contributor.authorRodríguez Vargas, Genesis
dc.date.accessioned2021-10-22T18:26:43Z
dc.date.available2021-10-22T18:26:43Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/21716
dc.description.abstractNowadays, teaching virtually has become a challenge due to the COVID 19 emergency. However, with the help of technological tools, English as aforeign language (EFL) classes can be directed towards a student-centered perspective for students to be active in the class and participate orally. Furthermore, the implementation of technological tools became highly essential in the classes. This paper aims to explain the importance of a student-centered class and Communicative Language Teaching. Also, the importance of both working together in the class with the help offered by some online resources. Also, some online tools are explained that were applied in an EFL class. Moreover, this paper concludes that teachers should continuously innovate their classes by investigating and implementing new online tools that allow them to put into practice Communicative Language Teaching in a student-centered class.es_ES
dc.description.abstractHoy en día, enseñar virtualmente se ha convertido en un desafío debido a la emergencia del COVID 19. Sin embargo, con la ayuda de herramientas tecnológicas, las clases de inglés pueden dirigirse hacia una perspectiva centrada en el estudiante que puede ayudar a los estudiantes a ser más activos en la clase y participar más oralmente. Ahora, la implementación de herramientas tecnológicas se volvió muy imprescindible en las clases. Este artículo tiene como objetivo explicar la importancia de una clase centrada en el estudiante y la enseñanza del lenguaje comunicativo. También, la importancia de que ambos trabajen juntos en clase con la ayuda que ofrecen algunos recursos en línea. Además, se explican algunas herramientas en línea que ya se aplicaron en una clase de inglés como lengua extranjera. Además, este artículo concluye que los profesores deben innovar continuamente sus clases investigando nuevas herramientas en línea que les permitan poner en práctica la enseñanza del lenguaje comunicativo en una clase centrada en el alumno.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectEDUCATIONAL TECHNOLOGYes_ES
dc.subjectPEDAGOGICAL INNOVATIONSes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA EDUCACIONALes_ES
dc.subjectINNOVACIONES PEDAGÓGICASes_ES
dc.titleThe promotion of online student-centered classes to achieve Communicative Language Teaching with the help offered by technological toolses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcces_ES
una.tesis.numero371.33 R696pes_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educologíaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto