Show simple item record

dc.contributor.advisorZúñiga Vargas, Juan Pablo
dc.contributor.authorRobles Barrantes, Andrés Ariel
dc.date.accessioned2021-10-21T20:32:46Z
dc.date.available2021-10-21T20:32:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/21705
dc.description.abstractThe hegemonic powers behind the education system have reduced the role of the teacher to a technician who limits his or her performance to a transitional behavior and a discipline regulator. We are lower to obedient professionals who follow the rules; teachers are not supposed to question our faculties and just do what we are asked to do. In the case of language educators, we should teach our students the numbers or colors in English, how to use the verbs, and to identify different idiomatic expressions. We have to teach listening, speaking, reading, and writing. We should not get involved in the analysis of our contexts, ask our students to transform our society or challenge the systematic difficulties faced in their everyday lives.es_ES
dc.description.abstractLos poderes hegemónicos detrás del sistema educativo han reducido el rol del docente a un técnico que limita su desempeño a un comportamiento transicional y regulador de la disciplina. Somos inferiores a los profesionales obedientes que siguen las reglas; Se supone que los maestros no deben cuestionar nuestras facultades y simplemente hacer lo que se nos pide que hagamos. En el caso de los educadores de idiomas, debemos enseñar a nuestros estudiantes los números o colores en inglés, cómo usar los verbos e identificar diferentes expresiones idiomáticas. Tenemos que enseñar a escuchar, hablar, leer y escribir. No debemos involucrarnos en el análisis de nuestros contextos, pedir a nuestros estudiantes que transformen nuestra sociedad o desafiar las dificultades sistemáticas que enfrentan en su vida cotidiana.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectTEACHERSes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectCRITICAL THINKINGes_ES
dc.subjectEMANCIPATIONes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectDOCENTESes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectPENSAMIENTO CRÍTICOes_ES
dc.subjectEMANCIPACIÓNes_ES
dc.titleHegemony, educators’ critical awareness and language teachinges_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcces_ES
una.tesis.numero418.0071 R666hes_ES
dc.description.procedenceDivisión de Educologíaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto