Proyecto FUNDER Etnomatemática: Metodología en la construcción de unidades didácticas contextualizadas
View/ Open
Date
2014-07-15Author
Trigueros Rodríguez, Eithel Eduardo
Vásquez Hernández, Ana Patricia
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente trabajo muestra la metodología de un proyecto de etnomatemática financiado con Fondos para el
Desarrollo de las Regiones (FUNDER), con vigencia 2014-2015, coordinado por el Campus Sarapiquí de la
Universidad Nacional de Costa Rica. Su objetivo es desarrollar capacidades académicas para la confección
colectiva de obras didácticas de matemática contextualizadas y validadas por territorios indígenas, para el fort alecimiento de la identidad cultural y el respeto por el derecho indígena a un sistema de educativo inte This paper shows the methodology of an ethnomathematics project financed with Funds for the Development of the Regions (FUNDER), for the period 2014-2015, coordinated by the Sarapiquí Campus of the University of
Development of the Regions (FUNDER), 2014-2015, coordinated by the Sarapiquí Campus of the National University of Costa Rica.
the Sarapiquí Campus of the National University of Costa Rica. Its objective is to develop academic capacities for the collective creation of mathematical
of contextualized and validated mathematics didactic works for indigenous territories, to strengthen cultural identity and respect for the indigenous right to an integrated education system.
Collections
The following license files are associated with this item: