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dc.contributor.authorMata, Francisco J.
dc.contributor.authorQuesada, Ariella
dc.date.accessioned2020-09-03T14:44:03Z
dc.date.available2020-09-03T14:44:03Z
dc.date.issued2015-12-17
dc.identifier.other9781467391436
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18050
dc.description.abstractThis paper presents the results of an exploratory multiple case study about the use of e-commerce for selling roasted coffee from Costa Rica. Four Costa Rican roasting companies are considered. This study is aimed at addressing the questions of why such companies use e-commerce and how they do so. Based on the results obtained, we propose possible key success factors for using e-commerce in this type of companies. Notwithstanding the results of this study cannot be generalized, due to its qualitative nature, the proposed factors can guide similar studies in Costa Rica and other coffee-producing countries. This research contributes to the study of e-commerce in developing countries, in particular in relation to their own products. For this reason, it assists in understanding how information technology can support a greater economic and social development in these countries.es_ES
dc.description.abstractEste artículo presenta los resultados de un estudio de caso exploratorio múltiple sobre el uso del comercio electrónico para vender café tostado de Costa Rica. Se consideran cuatro empresas tostadoras costarricenses. Este estudio tiene como objetivo abordar las cuestiones de por qué estas empresas utilizan el comercio electrónico y cómo lo hacen. A partir de los resultados obtenidos, proponemos posibles factores clave de éxito para el uso del comercio electrónico en este tipo de empresas. No obstante los resultados de este estudio no pueden generalizarse, debido a su naturaleza cualitativa, los factores propuestos pueden orientar estudios similares en Costa Rica y otros países productores de café. Esta investigación contribuye al estudio del comercio electrónico en los países en desarrollo, en particular en relación con sus propios productos. Por esta razón, ayuda a comprender cómo la tecnología de la información puede apoyar un mayor desarrollo económico y social en estos países.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherProceedings - 2015 41st Latin American Computing Conference [CLEI]es_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.subjectICT FOR DEVELOPMENTes_ES
dc.subjectE-COMMERCEes_ES
dc.subjectCOSTA RICAes_ES
dc.subjectCOMERCIO ELECTRÓNICOes_ES
dc.subjectCOFFEEes_ES
dc.subjectCOMERCIALIZACIÓNes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA DE LA INFORMACIÓNes_ES
dc.titleE-commerce and coffee in Costa Rica: Case studies of costa rican roaster companieses_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_8544es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Informáticaes_ES


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