Search
Now showing items 1-4 of 4
USEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School Students' Descriptive Writing
(Editorial Universidad Nacional, 2010-05-30)
Se analizan y recomiendan algunas técnicas de redacción, para promover la escritura de párrafos descriptivos, entre estudiantes de secundaria o principiantes. El estudio parte de los resultados obtenidos en una investigación ...
The STAR framework: towards a more communicative EFL class
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2020)
English instruction needs to be transformed to provide learners with a suitable environment
that allows them to interact in real life situations. For this reason, Task-based
Instruction (TBI) has been included into a ...
A closer look into learner autonomy in the EFL classroom
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2013)
Learner autonomy in the English as a Foreign Language (EFL) class-room involves conscious, reflective decisions and explicit procedures from students. When students participate actively, the process of internalizing the ...
The mixed-proficiency language class: consequences for students, professors and the institution
(Editorial Universidad Nacional, 2013-02-19)
Se examinan los efectos de reunir estudiantes con varios niveles lingüísticos en una sola clase de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la participación, progreso, retención y el desarrollo de la clase en el ...