Search
Now showing items 1-8 of 8
R2D2: an effective model to incorporate ICTs in the EFL classroom?
(Universidad de Costa Rica. Instituto de Investigación en Educación (INIE), 2020-01-01)
Information and Communication Technologies (ICT) in English language teaching have become
effective tools to boost meaningful learning. In an EFL environment, the need to apply a model to incorporate web tools and free ...
USEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School Students' Descriptive Writing
(Editorial Universidad Nacional, 2010-05-30)
Se analizan y recomiendan algunas técnicas de redacción, para promover la escritura de párrafos descriptivos, entre estudiantes de secundaria o principiantes. El estudio parte de los resultados obtenidos en una investigación ...
The STAR framework: towards a more communicative EFL class
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2020)
English instruction needs to be transformed to provide learners with a suitable environment
that allows them to interact in real life situations. For this reason, Task-based
Instruction (TBI) has been included into a ...
A closer look into learner autonomy in the EFL classroom
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2013)
Learner autonomy in the English as a Foreign Language (EFL) class-room involves conscious, reflective decisions and explicit procedures from students. When students participate actively, the process of internalizing the ...
Folktales and Short Stories to Blend Culture and Language Competence
(Editorial Universidad Nacional, 2020-07-20)
The aim of this research is to study the use of literature-based cultural material to reinforce speaking and writing skills by using folktales (general culture) and short stories (home culture) in oral and written expression ...
Programa CI-UNA- English ACCESS Microscholarship: promoviendo el desarrollo académico y profesional de estudiantes de educación secundaria de Pérez Zeledón
(Editorial Universidad Nacional, 2016-07-01)
El programa CI-UNA- English Access Microschorlaship se desarrolla en la comunidad de San Isidro, Pérez Zeledón, por primera vez a partir de una alianza del Centro de Idiomas, Universidad Nacional, sede regional Brunca ...
The mixed-proficiency language class: consequences for students, professors and the institution
(Editorial Universidad Nacional, 2013-02-19)
Se examinan los efectos de reunir estudiantes con varios niveles lingüísticos en una sola clase de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la participación, progreso, retención y el desarrollo de la clase en el ...
Evaluación de la conferencia académica como herramienta de desarrollo profesional y de fortalecimiento de capacidades en profesores de idiomas
(Editorial Universidad Nacional, 2021-11-10)
Las conferencias poseen un carácter divulgativo del quehacer académico, que las ha convertido en un discurso habitual en el círculo académico. Este tipo de actividad favorecedora del desarrollo profesional ha llegado a ...