Browsing Trabajos Finales de Graduación by Subject "PRIMARY EDUCATION"
Now showing items 1-5 of 5
-
Boosting English Reading and Writing Skills Through the Implementation of Technological Activities that Promote Phonological Awareness in First- Grade Students
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022-09)The purpose of this paper is to focus on the usage of activities that promote literacy acquisition with the assistance of phonemic awareness and technology. It seeks to promote processes that can support literacy in first ... -
Estrategia didáctica para el desarrollo de la lectoescritura musical, dirigida a estudiantes de tercer y cuarto grado de Educación General Básica que poseen Trastorno de Déficit de Atención con Hiperactividad, de dos centros educativos del cantón de Montes de Oro, en el 2021
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2023-02)La presente investigación tiene el propósito de estudiar las distintas actividades utilizadas para la enseñanza de la lectoescritura musical a población infantil de tercer y cuarto grado con Déficit de Atención con ... -
Promoting the use of Cartoon Characters to Motivate First Grade Students of Porrosatí School to Engage in the English Language Learning Process
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022-09)This article proposes to promote the use of cartoon characters to motivate first-grade students to Engage in the English language learning process. To do so, a qualitative research project was conducted. The participants ... -
“The Meadow: producción de un cuento infantil en inglés para discentes de primaria de edades entre 6 y 9 años como recurso didáctico para el aprendizaje de una segunda lengua”
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022-02)La investigación propone preparar y capacitar a los docentes desde los inicios de su proceso de formación para que cuenten con las estrategias y herramientas esenciales que logren enseñar a las nuevas generaciones brindando ... -
The usage of a differentiated instruction strategy to teach heterogeneous english groups in a Costa Rican context
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022)Heterogeneous groups, also called mixed ability groups or classes, are one of the most challenging student populations for English as a Foreign Language (EFL) teachers. Currently, the lack of contextual research on the ...