xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.procedence
Now showing items 1-7 of 7
-
A Priori and a Posteriori Error Analyses of an Augmented HDG Method for a Class of Quasi-Newtonian Stokes Flows
(Springer, 2016-12)In a recent work we developed a new hybridizable discontinuous Galerkin (HDG) method for a class of nonlinear Stokes models arising in quasi-Newtonian fluids. The approach there uses the incompressibility condition to ... -
A priori and a posteriori error analyses of an HDG method for the Brinkman problem
(Elsevier, 2018-01-15)In this paper we introduce and analyze a hybridizable discontinuous Galerkin (HDG) method for the linear Brinkman model of porous media flow in two and three dimensions and with non-homogeneous Dirichlet boundary conditions. ... -
Enseñanza de la matemática: un caso de estudio con apoyo de computadoras en noveno año en un colegio público urbano
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2005)En este documento se presenta el informe final de la investigación que hemos desarrollado como tesis para aspirar al título de licenciados en la enseñanza de la matemática. Dicha investigación se desarrolló en el Liceo ... -
Identification of characteristics of didactic and meta-didactic mathematical knowledge of novice and expert teachers when reflecting on class episodes
(Sriwijaya University, 2023-02-19)This article describes the didactic analysis carried out by an expert teacher and a novice teacher, based on the didactic suitability criteria (DSC) of the Onto Semiotic Approach (OSA) when analyzing episodes of a high ... -
Propuesta didáctica para la enseñanza y aprendizaje de álgebra y funciones: clases tipo taller
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2004)La enseñanza de la matemática en el país se caracteriza, generalmente, por las clases impartidas al estilo magistral. El estudiante se acostumbra a la realización de prácticas y a la revisión de éstas en la pizarra. El ... -
Resolución de problemas matemáticos, un diagnóstico en el circuito 01 de la provincia de Heredia en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la matemática
(Universidad Nacional (Costa Rica), 2006)Resumen La humanidad ha visto, a través de las diferentes épocas de su evolución, el nacimiento de situaciones concretas producto de las demandas del medio, que exigían una respuesta adecuada. Los grandes descubrimientos ... -
TPACK Model: Teachers’ Perceptions of Their Technological Competence When Conducting an Experimental Virtual Lesson in the Context of Covid-19
(Ulbra - Universidade Luterana do Brasil, 2022-08-28)Background: One of the current concerns in the face of the changes and challenges imposed by the COVID-19 pandemic is the quality of the education received in non-traditional environments such as virtual or hybrid teaching. ...