Méndez Méndez, José Mario2022-02-212022-02-212018-12-011994-733Xhttp://hdl.handle.net/11056/22643Teoría y Praxis, No. 33, Julio-Diciembre 2018Medellín, como acontecimiento eclesial, sólo puede ser entendido a partir de la realidad latinoamericana de los años 60. De la misma manera, el documento sobre la educación debe entenderse en el marco de la realidad educativa del continente. Si Medellín es el momento más lúcido de la conciencia eclesial atinoamericana, su cuarto documento constituye el aporte pedagógico más relevante de la iglesia en este continente.Medellin as ecclesial event, can only be understood from the Latin American reality sixties. In the same way the document on the education should be understood in the context of the educational reality of the continent. If Medellin is the most lucid moment of Latin American ecclesial consciousness. If Medellin is the most lucid moment of Latin American ecclesial consciousness his fourth document constitutes the most relevant pedagogical contribution of the Church in this continent.spaAcceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/EDUCACIÓNAMÉRICA LATINACULTURAEDUCATIONLATIN AMERICACULTUREEducación liberadora : para la transformación de América Latina.http://purl.org/coar/resource_type/c_6501