Angulo, VirginiaRuiz Navarrete, Ronny2023-10-032023-10-031995000094737http://hdl.handle.net/11056/26557Examina la capacidad del alumno para utilizar un vocabulario preciso/exacto y variado en situaciones concretas. Establece una evaluación preliminar de la capacidad del alumno para utilizar palabras y transmitir mensajes comprensibles en contextos de comunicación específicos. Sugiere la posibilidad de incorporar una filosofía o enfoque de enseñanza del vocabulario en un aula de E.S.L. Establece las bases para futuras investigaciones sobre las implicaciones del aprendizaje y la enseñanza del vocabulario.Tests the learner's ability to use accurate/accurate and varied vocabulary in specific situations. Establishes a preliminary assessment of the learner's ability to use words and convey understandable messages in specific communication contexts. Suggests the possibility of incorporating a vocabulary teaching philosophy or approach into an L.S.E. classroom. Sets the stage for future research on the implications of vocabulary learning and teaching.engAcceso abiertoAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/VOCABULARIOSLINGUISTICAENSEÑANZAVOCABULARSLINGUISTICSTEACHINGThe status of lexicon use in three Costa Rican esl classroom : an exploratory studyhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f