Barrantes, Lena2021-04-302021-04-302013-02-191409-424X2215-4094http://hdl.handle.net/11056/19299https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/letras/article/view/6319Se examinan los efectos de reunir estudiantes con varios niveles lingüísticos en una sola clase de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la participación, progreso, retención y el desarrollo de la clase en el Diplomado en Inglés de la Universidad Nacional, Sede Regional Brunca. Se analizan las consecuencias sociales y económicas en la institución y en la comunidad. La información se recolectó de grupos focales, entrevistas, cuestionarios, observaciones estructuradas y artefactos.This article examines the effects of a mixed-proficiency language class on the participation, progress, retention and classroom management with students enrolled in the Associate Program in English at Universidad Nacional (Brunca Campus). The social and economic consequences that this phenomenon may have on the university and the community are also analyzed. Data were collected using focus groups, interviews, questionnaires, structured observations and artifacts.engAcceso abiertoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Costa Ricahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cr/INGLÉSLENGUAS EXTRANJERASAULASENSEÑANZA DE IDIOMASAPRENDIZAJEENGLISHFOREIGN LANGUAGESCLASSROOMSLANGUAGE TEACHINGLEARNINGThe mixed-proficiency language class: consequences for students, professors and the institutionLa clase de varios niveles: consecuencias para los estudiantes, los profesores y para la instituciónhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501