Chaves Carballo, OlgaZamora Salazar, Eduardo2021-05-142021-05-142010659-193http://hdl.handle.net/11056/19514This paper explores the use of a computer game to enhance second-lan-guage learner’s knowledge of technical vocabulary in their field of study. The aim of the study is to prove that an effective educational tool for lear-ning vocabulary does not necessarily have to present the target words in context or in a communicative way. This tool is not only innovative and entertaining but it also unquestionably reinforces the internaliza-tion of target lexical items by means of rote learning. The participants were eight fifth-year students of the Nursing major at the Universidad de Costa Rica in 2004 who were taking English for Nurses.Este estudio investiga el uso de un juego de cómputo para mejorar el co-nocimiento de los estudiantes acerca de vocabulario técnico en su área de estudio. El propósito del estudio es probar que una técnica educativa y efectiva para el aprendizaje de vocabulario no necesariamente tiene que presentar las palabras en contexto o en una manera comunicativa. La técnica utilizada no es solo innovadora y entretenida, sino que también incuestionablemente refuerza la internalización del vocabulario por me-dio del aprendizaje de repetición. Los participantes fueron ocho estudian-tes del último semestre de Enfermería en la Universidad de Costa Rica en el 2004 quienes llevaban el curso Inglés para Enfermeras.engAcceso abiertoAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/JUEGOS CON COMPUTADORCOMPUTER GAMESADQUISICIÓN DE SEGUNDO LENGUAJESECOND LANGUAGE ACQUISITIONAPRENDIZAJELEARNINGLENGUAJEENFERMERÍANURSINGCan the students in an ESP course learn new vocabulary as they review and practice it by playing a computer game?http://purl.org/coar/resource_type/c_6501