Vílchez Quesada, Enrique2022-02-012022-02-012018http://hdl.handle.net/11056/22491La cátedra del curso EIF-203 Estructuras Discretas para Informática materia del plan de estudios de la carrera Ingeniería en Sistemas de Información de la UNA, se ha propuesto el importante reto de incorporar el uso de software en la docencia. En este sentido se programó en el año 2016 un paquete denominado “VilCretas”. VilCretas es una biblioteca que provee herramientas de uso fácil para impartir un curso de matemática discreta aprovechando las notables fortalezas computaciones del software Wolfram Mathematica. En este contexto, se realizaron dos talleres de uso de VilCretas, que sirvieron de base para aplicar un diferencial semántico con el objetivo de rescatar la percepción de veinte docentes participantes, sobre las fortalezas y debilidades de este recurso.The chair of the course EIF-203 Discrete Structures for Information Technology, which is a subject of the Engineering of Information Systems degree course curriculum, at the National University of Argentina (UNA), has proposed the important challenge of including the use of software in teaching. In this sense, a package called “VilCretas” was programmed in 2016. VilCretas is a library that provides user-friendly tools to teach a discretemathematics course taking advantage of the remarkable computational strengths of Wolfram Mathematics software. In this context, two workshops were held for the use of VilCretas, which served as a basis for applying a semantic differential with the aim of recovering the perception of twenty participating teachers, about the strengths and weaknesses of this resource.spaAcceso embargadoAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/MATEMÁTICASSOFTWAREVILCRETASEVALUACIÓNEVALUATIONMATHEMATICSEvaluación del paquete Vilcretas una percepción docentehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501