Vásquez Hernández, Ana Patricia2021-06-152021-06-152018-06-04http://hdl.handle.net/11056/20195Festival Matemático: El presente documento muestra los resultados de investigación del esfuerzo mancomunado entre el Campus Sarapiquí de la Universidad Nacional de Costa Rica y la Dirección Regional de Educación Indígena Sulá de Talamanca, para contextualizar contenidos curriculares de matemática en secundaria a partir de los saberes de la cultura indígena Bribri-Cabécar. Se enmarca dentro del Programa de Investigación en Etnomatemática y se articula a la Red Latinoamericana de Etnomatemática por medio de sus investigadoresThe present document shows the research results of the joint effort between the Sarapiquí Campus of the National University of Costa Rica between the Sarapiqui Campus of the National University of Costa Rica and the Regional Directorate of Indigenous Education of Talamanca, in order to Regional Directorate of Indigenous Education Sulá de Talamanca, to contextualize mathematics curricular contents in secondary from the knowledge of the Bribri-Cabécar indigenous culture. It is part of the Research Program in Ethnomathematics and is articulated with the Latin American Network of Ethnomathematics through the Ethnomathematics Network through its researchers.spaAcceso abiertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/COSMOVISIÓNBRIBRÍSCABÉCARESCOSMOVISIÓNMATHEMATICAL CONTEXTUALIZATIONETNOMATEMÁTICAContextualización de contenidos curriculares desde la cosmovisión del pueblo Bribri - Cabécar de Costa Rica a partir de la etnomatemáticahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501