Quesada López, NataliaChavarría Ramírez, RosauraBenavides Guido, Gerald EstebanGavarrete Villaverde, María Elena2024-11-132024-11-132019-09https://hdl.handle.net/11056/29471Este documento describe resultados de los investigadores acerca del potencial que tienen los templos en Costa Rica para generar una propuesta didáctica para la enseñanza de la geometría. La investigación se desarrolla en la Universidad Nacional de Costa Rica y se enmarca dentro del Programa de Etnomatemática. Los resultados sobre la visualización espacial que aquí se generan son producto de las observaciones realizadas por los investigadores a tres templos de Costa Rica. La parte de visualización espacial se enfoca en las habilidades que se desarrollan a nivel de octavo año de secundaria.This document describes the results of researchers about the potential of temples in Costa Rica to generate a didactic proposal for the teaching of geometry. The research is carried out at the National University of Costa Rica and is part of the Ethnomathematics Program. The results on the spatial visualization that are generated here are the product of the observations made by the researchers at three temples in Costa Rica. The spatial visualization part focuses on the skills developed at the eighth grade level.spaAcceso abiertoAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/EDUCACIÓNMATEMÁTICASTEMPLOSCOSTA RICAEDUCATIONMATHEMATICSTEMPLESVisualización espacial en los Templos de Costa Rica.Spatial visualization in the Temples of Costa Rica.http://purl.org/coar/resource_type/c_8544