Vargas Zúñiga, Juan PabloHernández Porras, Francinie2021-10-212021-10-212021http://hdl.handle.net/11056/21709This article focuses on the positive effects reading comprehension has on the vocabulary acquisition process of ESL adult learners. The purpose is to show students the benefits of reading comprehension and motivate them to read more. The article is a literature review of different authors who talk about reading comprehension effects and methods.Este artículo se centra en los efectos positivos que tiene la comprensión de lectura en el proceso de adquisición de vocabulario de los estudiantes adultos de ESL (English as a Second Language). El propósito es mostrar a los estudiantes los beneficios de la comprensión lectora y motivarlos a leer más. El artículo es una revisión de la literatura de diferentes autores que hablan sobre los efectos y métodos de la comprensión lectora.engAcceso abiertoAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/LANGUAGE TEACHINGENGLISHADULT EDUCATIONREADING COMPREHENSIONENSEÑANZA DE IDIOMASINGLÉSEDUCACIÓN DE ADULTOSCOMPRENSIÓN DE LECTURAReading comprehension input benefits on vocabulary acquisition of ESL adult studentshttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc