Coto, MayelaMora, SoniaCollazos, César2020-08-182020-08-182014-09http://hdl.handle.net/11056/17921Many proposals to evaluate the collaborative process focus on "measure" the group's participation in the fulfillment of the activity and do not consider the individual aspect. This paper reports the results of an exploratory study which aims to analyze the potential of the Google Drive (GD) tool for assessment of collaborative work process from an individual and collaborative perspective.Muchas propuestas para evaluar el proceso colaborativo se centran en "medir" la participación del grupo en el cumplimiento de la actividad y no consideran el aspecto individual. Este artículo presenta los resultados de un estudio exploratorio que tiene como objetivo analizar el potencial de la herramienta Google Drive (GD) para la evaluación del proceso de trabajo colaborativo desde una perspectiva individual y colaborativa.engAcceso abiertoEVALUACIÓNCOLLABORATIVE LEARNINGCSCLGROUP EVALUATIONINDIVIDUAL EVALUATIONGOOGLE DRIVEINVESTIGACIÓN EDUCACIONALAPRENDIZAJEEvaluation of the collaboration process from an individual and collaborative perspectivehttp://purl.org/coar/resource_type/c_650110.1145/2662253.2662342