Ovie, Glory R.Barrantes, Lena2021-05-312021-05-312019-04-191573-1790http://hdl.handle.net/11056/19816International students are believed to contribute signifcantly in education and research as they bring a rich variety of perspectives, experiences, and languages. International students are frequently categorized into one homogenous group; however, this categorization dishonours their complex intersectional diversity and background that provides cultural capital. There is a need to understand the many manifestations of the complex and intersectional diversity in the backgrounds of international students. These students have many diferent reasons to immigrate to developed countries and undertake a rigorous academic program, including pursuing high academic goals, gaining personal knowledge, developing research skills, and widening employment opportunities. Using a duoethnographic dialogical approach, this article focuses on the experiences of two female international PhD students, one from Nigeria and the other from Costa Rica as they embark on a journey of shared self discoveries on their mobility to Canada. Our paper takes a broad perspective on the processes behind mobility coming from diferent cultures and nationalities that meet in Canada. Some of our fndings include the impact of background when transitioning to a new country, the role of refective dialogue when questioning the source of our cultural assumptions and ethical judgments. In addition, we fnd that duoethnography has a strong efect to re-story our own narratives and perspectives. Finally, this dialogue allows us to broaden how we come to understand and extract meaning from our experiences as international students.Se cree que los estudiantes internacionales contribuyen de forma significativa a la educación y la investigación, ya que aportan una rica variedad de perspectivas, experiencias e idiomas. Los estudiantes internacionales se clasifican a menudo en un grupo homogéneo; sin embargo, esta categorización deshonra su compleja diversidad interseccional y sus antecedentes que aportan capital cultural. Es necesario comprender la diversidad compleja e interseccional de los orígenes de los estudiantes internacionales. Estos estudiantes tienen muchas razones diferentes para emigrar a los países desarrollados y emprender un programa académico riguroso, entre ellas perseguir objetivos académicos elevados, la adquisición de conocimientos personales, el desarrollo de habilidades de investigación y la ampliación de las oportunidades de empleo. Utilizando un enfoque dialógico duoetnográfico este artículo se centra en las experiencias de dos estudiantes internacionales de doctorado, una de Nigeria y la otra de Costa Rica, en un viaje de autodescubrimiento compartido en su movilidad a Canadá. Nuestro artículo adopta una perspectiva amplia de los procesos de movilidad de las diferentes culturas y nacionalidades que se encuentran en Canadá. Algunos de nuestros hallazgos incluyen el impacto de los antecedentes al de la transición a un nuevo país, el papel del diálogo reflexivo a la hora de cuestionar el fuente de nuestras suposiciones culturales y juicios éticos. Además, descubrimos que la duoetnografía tiene un fuerte efecto para relatar nuestras propias narrativas y perspectivas. Por último, este diálogo nos permite ampliar el modo en que comprendemos y extraemos significado de nuestras experiencias como estudiantes internacionales.engAcceso embargadohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ESTUDIANTES EXTRANJEROSMUJERES ESTUDIANTESINMIGRACIÓNDIÁLOGOFOREIGN STUDENTSFEMALE STUDENTSIMMIGRATIONDIALOGUEA dialogue of shared discoveries on immigration: a duoethnography of international students in Canadahttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501