Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez Chaves, José David
dc.contributor.authorChaves Carballo, Olga
dc.date.accessioned2021-06-24T23:04:46Z
dc.date.available2021-06-24T23:04:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1659-1933
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/20424
dc.description.abstractThis qualitative, exploratory study is aimed at inquiring the issue of professionalism of university English language professors. Previous research indicates that professionalism in English Language Teaching (ELT) has been a concern for the academia; nonetheless, new demands in the ELT career require teachers to constantly upgrade their perfor mance in order to comply with higher education standards. Hence, traits, pedagogical practices, professional development, and challenges of these professionals are shown in this paper. Through a questionnaire, results revealed that participants felt satisfied with most of the newest teaching competencies. This study also identifies flaws in some teaching fields, which could be improved with professional development updates.es_ES
dc.description.abstractEste estudio de tipo cualitativo y exploratorio indaga el profesionalismo de académicos universitarios. Ciertos estudios anteriores indican que el profesionalismo en la enseñanza del inglés ha sido un área de interés en la academia; no obstante, las nuevas demandas de esta profesión requieren docentes que se actualicen permanentemente para cumplir con las normas en educación superior. A través de este estudio, se analizaron las cualidades, prácticas pedagógicas, desarrollo profesional y algunos desafíos de estos profesionales. Los resultados del cuestionario aplicado indican que los participantes están satisfechos con las competencias de enseñanza más actuales. A la vez, el estudio identifica algunos desafíos en ciertos campos de la enseñanza, los cuales se pueden mejorar a través de actualizaciones en el desarrollo profesional.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas, N.° 28, 2018 / 373-386es_ES
dc.subjectenseñanza del idioma inglés, educación universitaria, competencias de enseñanza, prácticas pedagógicas, desarrollo profesionales_ES
dc.subjectENSEÑANZAes_ES
dc.subjectINGLÉSes_ES
dc.subjectENSEÑANZA SUPERIORes_ES
dc.subjectMÉTODOS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectPEDAGOGÍAes_ES
dc.subjectFORMACIÓN PROFESIONALes_ES
dc.subjectTEACHINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectHIGHER EDUCATIONes_ES
dc.subjectTEACHING METHODSes_ES
dc.subjectPEDAGOGYes_ES
dc.subjectPROFESSIONAL TRAININGes_ES
dc.titleProfessionalism in Foreign Language Teaching: An Everlasting Challengees_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceEscuela de Literatura y Ciencias del Lenguajees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record