• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Facultad de Ciencias Sociales
    • Decanato Facultad de Ciencias Sociales
    • Artículos científicos
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Facultad de Ciencias Sociales
    • Decanato Facultad de Ciencias Sociales
    • Artículos científicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Production cost, prices and income of firms

    Thumbnail
    View/Open
    Production cost.pdf (425.4Kb)
    Date
    2015-10-10
    Author
    Villalobos Céspedes, Daniel
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The present theoretical research analyzesmicroeconomic theory in regards to costof production, prices,and firm’s revenue.We use simple mathematical tools to develop relationships of implied variablesin the propounded model. The object of this is to explain microeconomic themes approximately to experiences of firmsthatproduceasinglegood or service.It concludesthat marginal cost and marginal revenueare not the most important factors indefining a firm’sequilibrium,but they are derived from the average cost and average revenue respectively. When consumer demand intensity and average profit rate are taken into consideration, the average cost and average revenue become fundamental concepts oftheory cost and competition.
     
    Esta investigación analiza la teoría microeconómica en relación con los costos de producción, precios e ingresos de las empresas. Se recurre a herramientas matemáticas simples para desarrollar las relaciones de las variables implicadas en el modelo propuesto. El objetivo es explicar los temas de modo aproximado a la experiencia de los empresarios. Se concluye que el costo marginal y el ingreso marginal, aunque derivados de los costos medios e ingresos medios respectivamente, no son los factores más importantes para la definición del equilibrio en una empresa en la industria. Cuando la intensidad de la demanda y la tasa media de ganancia son tomadas en cuenta, el costo medio y el ingreso medio constituyen conceptos fundamentales de la teoría de los costos y la competencia.
     
    URI
    http://hdl.handle.net/11056/19435
    Collections
    • Artículos científicos [34]

    Repositorio Académico Institucional de la Universidad Nacional de Costa Rica. Creado con DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace. Tema basado en Mirage2 de ATMIRE..
    Sitio Web UNA | Portal de Revistas Académicas | Aviso Legal | Contact Us | Send Feedback
    Repositorio Institucional - UNA
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_procedencexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_rightsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_procedencexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typexmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_rights

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Google Analytics Statistics

    Repositorio Académico Institucional de la Universidad Nacional de Costa Rica. Creado con DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace. Tema basado en Mirage2 de ATMIRE..
    Sitio Web UNA | Portal de Revistas Académicas | Aviso Legal | Contact Us | Send Feedback
    Repositorio Institucional - UNA