Show simple item record

dc.contributor.authorBarrantes, Lena
dc.contributor.authorOlivares, Cinthya
dc.date.accessioned2020-09-22T17:06:22Z
dc.date.available2020-09-22T17:06:22Z
dc.date.issued2010-05-30
dc.identifier.issn1409-424X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18225
dc.identifier.urihttps://www.revistas.una.ac.cr/index.php/letras/article/view/3889
dc.description.abstractSe analizan y recomiendan algunas técnicas de redacción, para promover la escritura de párrafos descriptivos, entre estudiantes de secundaria o principiantes. El estudio parte de los resultados obtenidos en una investigación llevada a cabo en un colegio del distrito de Pérez Zeledón (Costa Rica). Se propone una secuencia de técnicas fundamentadas en el enfoque de escritura equilibrada, el enfoque de escritura guiada, la redacción como proceso, las estrategias del aprendizaje, los estilos de aprendizaje y la teoría de inteligencias múltiples.es_ES
dc.description.abstractComposition techniques designed to promote the writing of descriptive paragraphs by high school students are analyzed and recommended. This study is based on the results gathered from research conducted in a high school located in the district of Pérez Zeledón (Costa Rica). A proposal of a sequence of techniques has been developed, applying the Balanced Approach, the Guided Writing Approach, Process Approach, Leaming Strategies, Leaming Styles, and Multiple Intelligences Theory.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEditorial Universidad Nacionales_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Costa Rica*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cr/deed.es_ES*
dc.sourceLETRAS vol.47 59-82 2010es_ES
dc.subjectESCRITURAes_ES
dc.subjectINGLESes_ES
dc.subjectENSEÑANZA DE IDIOMASes_ES
dc.subjectESTRATEGIAS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectTECNICAS DE ENSEÑANZAes_ES
dc.subjectWRITINGes_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectLANGUAGE TEACHINGes_ES
dc.subjectTEACHING STRATEGIESes_ES
dc.subjectTEACHING TECHNIQUESes_ES
dc.titleUSEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School Students' Descriptive Writinges_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Pérez Zeledónes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto