Show simple item record

dc.contributor.advisorOlivares Garita, Cinthya
dc.contributor.authorSolano Hidalgo, Carolina
dc.contributor.authorGutiérrez Pineda, Elvira
dc.date.accessioned2020-09-10T19:46:34Z
dc.date.available2020-09-10T19:46:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11056/18111
dc.descriptionLicenciatura en lingüística aplicada con énfasis en ingléses_ES
dc.description.abstractThis work presents the cases of two students with visual impairment learning English as a foreign language in two different public high schools located in Pérez Zeledón District in Costa Rica. Through observation, both cases present to the investigators the direct environment and needs that arise when learning English and the possible solutions to the participant’s specific needs. The main specific goal of this work was to inquire about the EFL instruction provided to an eighth-level and a tenth-level student from Fernando Volio Jiménez High School and Aeropuerto Jerusalén High School respectively. Based on the results obtained, the researchers designed a booklet for teachers, parents and students with the objective of facilitating the teaching-learning process for English teachers and for the students with visual limitations. There are other study questions that investigators did not focus on in this work, but that emerged out of this process. Future studies could be based on How to include technology to reach inclusion in the English classroom, How to personalize English lessons when having a student with any visual deficiency or How does standard evaluation affect the final results of students with visual limitations. There are other important issues to study that are to consider and develop that surely are going to provide better guidance and progress in the language instruction extent.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo presenta los casos de dos estudiantes con discapacidad visual de aprendizaje. El inglés como idioma extranjero en dos escuelas secundarias públicas diferentes ubicadas en el distrito de Pérez Zeledón en Costa Rica. A través de la observación, ambos casos presentan a los investigadores el entorno directo y las necesidades que surgen al aprender el inglés y las posibles soluciones a las necesidades específicas del participante. El principal objetivo específico de este trabajo fue indagar acerca de la enseñanza del inglés que se imparte a un estudiante de octavo y décimo nivel de la Escuela Secundaria Fernando Volio Jiménez y de la Escuela Secundaria Aeropuerto Jerusalén, respectivamente. Con base en los resultados obtenidos, los investigadores diseñaron un folleto para profesores, padres y estudiantes con el objetivo de facilitar el proceso de enseñanza-aprendizaje para los profesores de inglés y para los estudiantes con limitaciones visuales. Hay otras cuestiones de estudio en las que los investigadores no se centraron en este trabajo, pero que surgieron de este proceso. Los estudios futuros podrían basarse en Cómo incluir la tecnología para lograr la inclusión en el aula de inglés, Cómo personalizar las lecciones de inglés cuando se tiene un estudiante con alguna deficiencia visual o Cómo afecta la evaluación estándar a los resultados finales de los estudiantes con limitaciones visuales. Hay otras cuestiones importantes para estudiar que deben considerarse y desarrollarse y que seguramente van a proporcionar una mejor orientación y progreso en el alcance de la enseñanza del idioma.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional, Costa Ricaes_ES
dc.rightsAcceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectINGLESes_ES
dc.subjectENSEÑANZA SECUNDARIAes_ES
dc.subjectDISCAPACIDAD VISUALes_ES
dc.subjectESTUDIANTES CON DISCAPACIDADes_ES
dc.subjectADQUISICIÓN DE SEGUNDO LENGUAJEes_ES
dc.subjectPEREZ ZELEDON (SAN JOSE)es_ES
dc.subjectENGLISHes_ES
dc.subjectSECONDARY EDUCATIONes_ES
dc.subjectVISUAL IMPAIRMENTes_ES
dc.subjectSTUDENTS WITH DISABILITIESes_ES
dc.subjectSECOND LANGUAGE ACQUISITIONes_ES
dc.titleEnglish instruction to EFL students with visual impairment at Fernando Volio Jiménez High School and Aeropuerto Jerusalén High School in Pérez Zeledón: a case studyes_ES
dc.typehttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fes_ES
una.tesis.numero9468es_ES
dc.description.procedenceSede Regional Brunca, Campus Pérez Zeledónes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Acceso abierto
Except where otherwise noted, this item's license is described as Acceso abierto