Search
Now showing items 1-10 of 23
R2D2: an effective model to incorporate ICTs in the EFL classroom?
(Universidad de Costa Rica. Instituto de Investigación en Educación (INIE), 2020-01-01)
Information and Communication Technologies (ICT) in English language teaching have become
effective tools to boost meaningful learning. In an EFL environment, the need to apply a model to incorporate web tools and free ...
The STAR framework: towards a more communicative EFL class
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2020)
English instruction needs to be transformed to provide learners with a suitable environment
that allows them to interact in real life situations. For this reason, Task-based
Instruction (TBI) has been included into a ...
Folktales and Short Stories to Blend Culture and Language Competence
(Editorial Universidad Nacional, 2020-07-20)
The aim of this research is to study the use of literature-based cultural material to reinforce speaking and writing skills by using folktales (general culture) and short stories (home culture) in oral and written expression ...
El papel de las habilidades transferibles y el aprendizaje vivencial en la formación universitaria de docentes de inglés
(Universidad de Málaga, 2020-07-31)
La globalización, la tecnología, la inseguridad social, la era informativa y la diversidad humana constituyen cambios sociales históricos con los que ha crecido la nueva generación de estudiantes ...
La extensión universitaria crítica ante la avanzada neoliberal
(Editorial Universidad Nacional, 2020-11-13)
El presente ensayo representa una mirada de la extensión desde su perspectiva crítica y constructora de un diálogo de saberes donde es posible reivindicar la universidad pública ante el ataque y la avanzada del modelo ...
Liderazgo pedagógico crítico: la docencia y la intelectualidad orgánica
(Universidad Estatal a Distancia, 2020-12-01)
El objetivo del presente ensayo académico es promover el ejercicio de un liderazgo pedagógico crítico que representa un proceso participativo, dialógico, emancipador, contextualizado y
transformador donde las personas ...
La evaluación anacrónica desde la docencia universitaria
(Portal de revistas académicas de la Universidad de Costa Rica, 2020)
La evaluación dentro de las universidades como herramienta de medición se mantiene estática en el tiempo, sin recibir transformaciones. El objetivo del presente ensayo académico consiste en efectuar una ...
CI-UNA: Potenciando el desarrollo profesional del graduado universitario
(Editorial Universidad Nacional, 2020-11-12)
La Universidad Nacional (UNA), una de las cinco universidades públicas más prestigiosas de Costa Rica, “propicia la formación integral del estudiante y su educación permanente, que lo debe preparar para ...
Atwood’s men meet the screen: revisiting literary and cinematic masculinities in The Handmaid’s Tale
(Portal de Revistas Académicas UCR, 2020-09-24)
Margaret Atwood’s famous work, The Handmaid’s Tale, offers innovative and intriguing perspectives on gender and gender roles, as they are dramatized and problematized in the context of a dystopian society that in many ways ...
Indirect learning strategies in university students' EFL development
(Asociacion Mexicana de Maestros de Ingles MEXTESOL A.C, 2021)
This article aims at raising awareness of the need to implement indirect strategies in the language learning process to maximize results. Although there is a comprehensive classification of indirect learning strategies, a ...