Search
Now showing items 1-6 of 6
Teaching strategies based on learning styles: promoting communicative competence in the speaking skill
(Universidad Estatal a Distancia, 2019-11-15)
This article summarizes the process carried out to promote communicative competence in speak-ing skills; it was developed through the implementation of teaching strategies based on the learning styles proposed ...
El trabajo interdisciplinario de los equipos base del proyecto pedagógico para las personas menores de edad en albergues del Patronato Nacional de la Infancia
(Universidad Nacional (UNA), 2020-06-07)
El proyecto pedagógico para las personas menores de edad ubicadas en albergues institucionales del PANI, concibe, como parte de su estrategia, acciones que orientan y promuevan el trabajo interdisciplinario en los equipos ...
Language Teaching Techniques for Pronouncing the Past Tense Phonemes t, d, and ɪd in Regular Verbs When Reading Aloud
(Universidad Nacional (UNA), 2020-11-18)
This article presents the results of a research study based on two language teaching techniques, drilling and color-coding, and their effect on the correct pronunciation of the past tense phonemes /t/, /d/, and /ɪd/ in ...
Desafíos y oportunidades en tiempos del COVID-19: contexto pedagógico desde la Universidad Nacional y la Universidad Estatal a Distancia
(Universidad Estatal a Distancia (UNED), 2020-10-01)
Estrategias pedagógicas basadas en el enfoque por competencias: una experiencia en el curso de Diplomática
(Universidad Nacional (UNA), 2020-05-06)
Este artículo presenta los resultados de una investigación realizada en el curso de Diplomática, perteneciente al Bachillerato en Archivística, de la Universidad de Costa Rica (UCR), y su relación con el enfoque por ...
Implementation of Oral Production Activities through Remote Learning: A Case Study of EFL Students at Universidad Nacional, Costa Rica
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2022)
During the school year 2020, as in many other educational settings, classes at Universidad Nacional (UNA), Costa Rica, had to be rapidly transformed and adapted so that the pedagogical mediation process could be changed ...