Search
Now showing items 1-6 of 6
USEWRITE: Useful Writing Techniques to Improve High-School Students' Descriptive Writing
(Editorial Universidad Nacional, 2010-05-30)
Se analizan y recomiendan algunas técnicas de redacción, para promover la escritura de párrafos descriptivos, entre estudiantes de secundaria o principiantes. El estudio parte de los resultados obtenidos en una investigación ...
A closer look into learner autonomy in the EFL classroom
(Escuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Rica, 2013)
Learner autonomy in the English as a Foreign Language (EFL) class-room involves conscious, reflective decisions and explicit procedures from students. When students participate actively, the process of internalizing the ...
Programa CI-UNA- English ACCESS Microscholarship: promoviendo el desarrollo académico y profesional de estudiantes de educación secundaria de Pérez Zeledón
(Editorial Universidad Nacional, 2016-07-01)
El programa CI-UNA- English Access Microschorlaship se desarrolla en la comunidad de San Isidro, Pérez Zeledón, por primera vez a partir de una alianza del Centro de Idiomas, Universidad Nacional, sede regional Brunca ...
Reshaping the Quinquennial Plan for Indigenous Peoples: Dialoguing with a Gnöbe Community Leader.
(Universidad de Costa Rica, 2019-09)
In this paper, we engaged in dialogue with a Gnöbe community leader, who was also a teacher of English, so to analyze how the Quinquennial Plan for Indigenous Peoples in Costa Rica (QPIP) caters to the needs and goals of ...
Challenges facing Gnöbe English Teaching Majors: An Exploration of the Quinquennial Plan for the Indigenous Peoples
(Universidad de Costa Rica, 2018-03)
In this paper, we scrutinize the extent to which authorities and profes-sors from the Coto Campus, Brunca Extension, have orchestrated efforts to ensure the successful implementation of the Quinquennial Plan for ...
The mixed-proficiency language class: consequences for students, professors and the institution
(Editorial Universidad Nacional, 2013-02-19)
Se examinan los efectos de reunir estudiantes con varios niveles lingüísticos en una sola clase de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la participación, progreso, retención y el desarrollo de la clase en el ...