Search
Now showing items 1-7 of 7
Pedagogical strategies to cater for dyslexic learners in the EFL classroom
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
This essay seeks to help teachers reflect on the importance of catering for dyslexic individuals in the EFL classroom. For this purpose, a general review of the causes and manifestations of dyslexia will be presented, so ...
La cibercultura en la formación musical universitaria: de la clase presencial al entorno virtual de enseñanza y aprendizaje
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Este ensayo expone la formación musical universitaria en el contexto de la cibercultura, en él se considera que se está en presencia de una sociedad conectada en redes con acceso a la comunicación abierta, la cual exige ...
The promotion of online student-centered classes to achieve Communicative Language Teaching with the help offered by technological tools
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Nowadays, teaching virtually has become a challenge due to the COVID 19 emergency. However, with the help of technological tools, English as aforeign language (EFL) classes can be directed towards a student-centered ...
The integration of technological sources through online activities used for educational purposes in order to promote critical thinking skills among students in high school
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Education is an essential pillar that is constantly changing and evolving according to society’s needs. Therefore, teachers need to be learning new strategies and methods to help students acquire the knowledge and skills ...
Diseño de una Maestría en Educación con énfasis en Procesos de Aprendizaje en Entornos Virtuales
(Centro Educativo UNIPEM, 2021-12)
Actualmente en los escenarios educativos se están presentando cambios relacionados no sólo con los roles de los actores que en ellos participan sino también con lo metodológico y didáctico, esto ha permitido la incorporación ...
Creating autonomous learning environments in an online learning experience
(Regent University, 2021-08)
To become increasingly self-directing and autonomous learners, adults must be able to
take responsibility for their lives. In the context of higher education, one of the most
important goals is to educate by creating ...
Uso de la estrategia de aula invertida para el fortalecimiento del Precálculo de Proyecto MATEM-UCR en el estudiantado de décimo del Colegio Científico sede Guanacaste
(Universidad Nacional, Costa Rica, 2021)
Objetivo: El estudio muestra una experiencia de la aplicación de la estrategia de aula invertida en entornos virtuales, para el fortalecimiento del Precálculo de Proyecto MATEM-UCR, como una alternativa de disminuir los ...